اسمارتفون ها
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 خرداد 1393برچسب:, توسط علی نژادحسینی |

طراحی

Ascend P7 یکی از باریک ترین و سبک ترین گوشی های موجود است، البته ما در اینجا تنها در مورد دستگاههای 5 اینچی صحبت نمی کنیم. ضخامت 6.5mm و وزن 124g حتی با وجود بدنه ساخته شده از Gorilla Glass 3 در پشت و وجود نواره های فلزی در کناره های دستگاه نیز بسیار چشمگیر است. برای مثال، iPhone 5s با طراحی شیشه و فلز نسبت به دستگاه مورد بررسی ما ضخیم تر است، و تنها اندکی سبک تر می باشد، اما شامل نمایشگر 4 اینچ در برابر پانل 5 اینچ بسیار بزرگتر P7 می باشد. با توجه به مواد مورد استفاده شده در ساخت دستگاه ما، بهترین حس نیز نگه داشتن گوشی در دست است.

Huawei Ascend P7

کناره ها، گوشه ها و کل پایین دستگاه گرد است، بطوری که تلفن همچنان برای نگه داشتن نسبتا راحت است، در حالی که دیگر گوشی ها با چنین طراحی نیز نسبتا ناراحت کننده هستند. تنها گله و شکایت ما از طراحی دستگاه دقیقا از رفتار اندام باریک آن نشئت می گیرد، چرا که آن یک صفحه میز شکل مسطح را برگزیده که کمتر شیک است.

دکمه های تنظیم کننده صدا و قفل/پاور فلزی در کناره راست دستگاه نیز دارای جایگاه خوبی هستند و البته خوب ساخت و بادوام احساس می شوند، و بازخورد لمسی خوبی را در حین فشرده شدن ارائه می دهند. در زیر آنها شاهد اسلات های کارت حافظه و microSIM هم تراز با سطح جانبی هستیم که با یک سوراخ کوچک موجود می تواند بسیار راحت درب آن را باز و بسته نمود. با دوبار فشردن سریع بر روی دکمه صدا نیز تابع Ultra Snapshot فراخوانی می شود، که برای روشن کردن دوربین و گرفتن عکس از صفحه قفل برای یک ثانیه یا بیشتر بکار گرفته می شود، که دقیقا همانطور هواوی در تبلیغات خود گفته نیز عمل می نماید.

صفحه نمایش

دستگاه مورد بررسی ما دارای نمایشگر 5 اینچ 1080x1920 پیکسل می باشد، این نمایشگر با ارائه تراکم پیکسل بسیار خوب 445ppi نیز خوش ظاهر و زیبا است، متن ها شفاف هستند و جزئیات نیز یکدست و خوشایند می باشند. نمایش رنگ تاحد زیادی دقیق است، اما دمای رنگ صفحه بر روی تنظیمات پیشفرض خود نیز دارای رفتار بیش از حد سرد است.

نمایشگر موبایل Huawei Ascend P7

با درجه حرارت 8405 کلوین، این کاملا از مقدار مرجع 6500K منحرف است، که موجب می شود سفید در حقیقت نسبتا آبی رنگ باشد. تلفن یک نوار لغزنده برای تنظیم دمای رنگ را همچنین ارائه می دهد. میزان اوج روشنایی 463nits دستگاه مورد بررسی ما نشان از یک نمایشگر خوب است. بعلاوه این کمپانی بر روی بازتاب صفحه کار کرده، چنانکه دید در فضای باز از Ascend P7 برای ما رضایت بخش بوده است.


رابط کاربری و قابلیت ها

اولین چیزی که توجه ما را به خود جلب کرده وجود رابط کاربری جدید Emotion UI 2.3 هواوی بر فراز اندروید Android 4.4.2 KitKat است، دیگر نشانی از یک کشو از اپلیکیشن ها دیده نمی شود، و مراکزی در پیرامون صفحات اصلی متمرکز شده است. این مراکز دارای جفتی از ویجت های قرار داده شده بر روی خود هستند، که بسیار جمع و جور می باشند، با فاصله حاشیه های مینیمایز شده، و بنابراین شما می توانید دسته ای از آنها را بر روی یک صفحه متناسب نمایید.

دیگر صفحات اصلی نیز اپلیکیش ها را بصورت پیشفرض ارائه می دهند، که اکثر آنها درون پوشه هایی مانند ابزار، خدمات گوگل، و ... دسته بندی شده اند. اپلیکیشن هایی که شما دانلود می نمایید مستقیما بر روی فضای خالی از صفحه های هوم اضافه می شوند، البته شما می تواند آیکون های اپلیکیشن ها و ویجت را به کناره های صفحه های اصلی انتقال دهید.

هواوی رابط را با نُه تم stock همراه کرده است، که می تواند بیشتر با انیمیشن های صفحه قفل یا آهنگ زنگ های مربوطه نیز بهینه شود. صفحه قفل چهار کلید میانبر برای دسترسی سریع را ارائه می دهند، که در زمان کشیدن انگشت خود از پایین نمایشگر ظاهر می شود. شما می توانید حالت چراغ قوه را از این بخش فعال/غیرفعال نمایید، مستقیما وارد اپلیکیشن های ماشین حساب و تقویم شوید.

در میان تمامی تاگل های پروفایل و اتصالات خود، نوار نوتیفیکیشن همچنین یک دکمه اختصاصی screenshot را ارائه می دهد، بنابراین شما نیازی به فشردن دکمه های قفل و صدا در کناره های دستگاه ندارید. مدیریت نوتیفیکیشن در بخش منوی تنظیمات وجود دارد، جایی که شما می توانید تنظیم کنید که آیا یک اپلیکیشن هشداری را در نوار وضعیت ارسال نماید یا خیر.

یکی از مشخصه های جالب ارائه شده از سوی هواوی به منظور بهره بردن از عملیات آسان یک دستی و multitasking با گوشی می باشد. شما می تواند دکمه ای به نام Suspend را از نوار وضعیف فعال کنید، که در این حالت یک دایره کوچک در کناره از نمایشگر برای شما پدیدار می شود. شما می توانید در هر زمانی بر روی این دکمه ضربه بزنید که آیکن های هوم، بازگشت، قفل، و ... در آن وجود خواهد داشت، که در شیوه ای دواری مرتب شده اند، بنابراین شما نیازی به کشیدن انگشت شست خود برای دسترسی به دکمه های ناوبری در پایین نمایشگر با وجود این حالت نداربد. با ضربه زدن بر روی آیکون Suspend نیز مجموعه ای از اپلیکیشن ها ظاهر می شود که شما می توانید آنها را در پنجره های کوچک بر فراز هر آنچه که در حال انجام آن هستید شناور نمایید. از جمله چیزهای گنجانده شده در این بخش می توان به پنجره کوچک messaging، ماشین حساب، تقویم، موزیک پلیر، و اپلیکیشن یادداشت اشاره نمود، اما شما در هر زمان تنها می توانید یک اپلیکیشن را شناور نمایید.

Huawei Ascend P7 Review

کیبورد پیشفرض Emotion UI نیز بسیار خوب فاصله بندى شده است، و کاراکتر ها به اندازه کافی بزرگ هستند، بنابراین احتمال اینکه شما در حین ضربه بر روی یک دکمه اشتباهی دکمه دیگری را فراخوانی کنید وجود ندارد. کیبورد بر تکنولوژی Swype پایه گذاری شده، بنابراین شما فقط می توانید انگشت خود را بر سراسر حروف برای تشکیل یک کلمه حرکت دهید

پردازنده و حافظه

هواوی همچون دستگاه سال گذشته خود، از پردازنده وطنی در Ascend P7 استفاده نموده است. جدیدترین پردازنده چهار هسته ای Hi-Silicon 1.8 GHz Kirin 910T CPU با گرافیک Mali-450 که بر اساس فرآیند 28nm ساخته شده در دستگاه جدید استفاده شده است. با نگاهی به نتایج بنچمارک به این نتیجه رسیدیم که این پردازنده تقریبا در عملکرد با Snapdragon 600 برابر است، و از مجموعه 800/801 نیز فاصله دارد. پردازنده کیرین برای تامین قدرت گوشی مورد نظر ما نسبتا خوب است، و بدون هیچ تاخیر قابل تشخیص در رابط یا مشکلاتی با عملکرد اپلیکیشن ها می باشد، و حتی اجرای بازی Asphalt 8 نیز بدون هیچ کندی سرعتی انجام می شود.

با این حال، مرورگر هواوی با عملیات زوم و اسکرول نیز اندکی متلاطم و کندی تلفیق شده است، هرچند مشخص نیست که این مسئله به گسل پردازنده مربوط است یا بهینه ساری موتور پردازش.

پرچمدار جدید هواوی دارای دو گیگابایت رم است، و 16 گیگابایت حافظه داخلی که تنها 12 گیگابایت در دسترس کاربر است و البته کارت اسلات microSD در کناره راست دستگاه برای تکمیل فضای ذخیره سازی موجود می باشد.


اینترنت و اتصالات

مرورگر پیشفرض Ascend P7 در پردازش صفحات، همچنین اسکرول، زوم یا چرخش بسیار خسته کننده است، و احساس می شود دارای اندکی کندی است. اگر شما از مروگر کروم استفاده کنید نیز وضعیت در شرایطی از اسکرول یا چرخش بهتر می باشد، اما زوم کردن همچنان دارای تاخیر است، و البته برای این رده از گوشی کمی بیش از حد زیاد است.

مرورگر دارای مودم 4G LTE است و از +42Mbits HSPA پشتیبانی می کند، یعنی اینکه این دستگاه از باندفرکانس های اصلی پشتیبانی می کند، بنابراین شما می توانید آن را بر روی هر دو از شبکه های تی-موبایل و AT&T در آمریکا برای نمونه همچنین اروپا و آسیا برای مسافران بین المللی استفاده نمایید. از دیگر اتصالات موجود می توان به وای-فای، بلوتوث 4.0، و رادیوهای A-GPS همراه با DLAN و NFC اشاره نمود، در حالی که اتصالات سیمی بسادگی با پورت microUSB امکان پذیر است.

بررسی تخصصی موبایل Huawei Ascend P7


دوربین

دستگاه مذکور دارای دوربین 13 مگاپیکسلی با سنسور backside-illuminated Sony Exmor، دیافراگم f/2.0 و لنزهای 5 عنصری می باشد. شگفت آور ترین مسئله این است که دوربین جلو 8 مگاپیکسل با لنزهای واید 5 عنصری می باشد.

اپلیکیشن رابط دوربین ساده است، با دسترسی آسان و البته راحت برای ضربه زدن بر روی گزینه ها. تعداد کمی از حالت های تصویربردای همچون پانوراما، HDR ،Beauty face و تصویربرداری پیوسته، بعلاوه مجموعه ای از افکت های رنگ وجود دارد. در کل، بسیاری از چیزهایی مورد نیاز شما در اینجا هست. این دوربین همچنین ردیابی شی و تشخیص لبخند، بعلاوه توانایی قرار دادن متن بصورت از پیش تعیین شده یا قابل ویرایش بر روی تصویر را می دهد.

فوکوس تصاویر حدود یک ثانیه است، حتی در نور کم نیز یک یا دو ثانیه برای ضبط عکس زمان لازم است، زمان shot-to-shot نیز در حدود دو تا سه ثانیه است، که بسیار قابل قبول ولی نه عالی است. تابع به اصطلاح Ultra Snapshot به شما اجازه می دهد تا وارد اپلیکیشن دوربین شوید و عکس را از صفحه قفل دستگاه در حدود یک ثانیه دریافت کنید، این کار با دوبار فشردن سریع دکمه صدا اتفاق می افتد.

دوربین موبایل Huawei Ascend P7

تلفن قادر به فیلمبرداری 1080p با فریم ریت 30fps است، نتایج بسیار روان است، بدون از دست دادن فریم یا شی. همچنین نوردهی را سریع در زمان چرخش به اطراف تنظیم می نماید، اما در کل نمایش کلی تاریک تر است، صحنه ها کم نوردیده هستند، در مقایسه با آنچه که شما در واقعیت می بینید، و لبه ها ضعیف ظاهر می شوند. میکروفون صدای عالی ضبط می کند، بنابراین شما می توانید هر صدای کوچک و ضعیفی را از سر و صدای خیابان ها تا ... را در ویدئوی ضبط شده بشنوید.


کیفیت تماس

Earpiece گوشی نسبتا قوی است، و صدای کامل و شفافی را پخش می کند، بدون هیچ اعوجاج قابل شنیدن در حین صحبت کردن ما. دو میکروفون حذف کننده نویز هم در بالا و پایین گوشی وجود دارد، که فوق العاده خوب کار می کنند، چرا که صدای بلند و واضحی را ارائه می دهد و البته نویزهای محیط در روند کار را از بین می برند.

Huawei Ascend P7 Review


باتری

دستگاه مذکور دارای باتری 2500mAh است، در حالی که پرچمداران امروزی از باتری های با ظرفیت 3000mAh بهره می برند، حتی فبلت ها از ظرفیت بیشتری استفاده می کنند، اما تلفن هواوی بسیار خوب کار کرده است. این کمپانی وعده 14 ساعت زمان مکالمه داده است، و ما بیش از 6 ساعت و نیم از زمان آن-اسکرین بر روی تست های داخلی مان اندازه گرفتیم، که دستاورد بسیار خوبی است.

نتیجه گیری

Ascend P7 یک گوشی با طراحی بسیار خوب است، و البته یکی از باریک ترین و سبک ترین تلفن های اندرویدی 5 اینچی موجود بحساب می آید. این تلفن نسبت به نسخه پیشینش ارتقائات خوبی را شامل شده است، چنانکه آن یک نمایشگر خوب 1080p ارائه می دهد، و نقاط ضعف از P6 مانند کیفیت دوربین یا عملکرد بازی های 3D را بهبود می بخشاید.


نقاط قوت

• طراحی باریک و سبک
• دوربین جلوی 8 مگاپیکسل با لنزهای واید
• کیفیت تماس خوب
• Loudspeaker کامل و قوی


نقاط ضعف

• پردازنده رده متوسط
• مرورگر کند


نظرات شما عزیزان:

jafar
ساعت15:27---3 تير 1393
بدک نیست

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.